Antradienis, 20 gegužės, 2025
  • Tinklas
  • Reklama
  • Kontaktai
ARCHYVAS
ĮKELK PRANEŠIMĄ
Mano Šakiai!
  • Naujienos
VIDEO
No Result
View All Result
  • Verslas
  • Žmonės
  • Jaunimas
  • Sveikata
  • Maistas
  • Nuomonės
  • Politika
  • Turizmas
  • Kultūra
  • Sportas
  • Pramogos
  • Kriminalai
  • Įvairūs
Mano Šakiai!
No Result
View All Result

Sukčiai siūlo pas gydytoją patekti už pinigus: ar tai įmanoma ir kaip yra iš tiesų?

RINA@ RINA
Antradienis, 20 gruodžio, 2022
0
Aferistai atranda vis naujų būdų išvilioti pinigus iš gyventojų. Šįkart sukčių taikiniu tapo onkologiniai pacientai. Į Nacionalinio vėžio instituto (NVI) Kontaktų centrą paskambinęs garbaus amžiaus pacientas teiravosi, kur turėtų susimokėti, kad greičiau patektų pas gydytoją. Paaiškėjo, kad vyras jau ne pirmi metai aferistams mokėdavo po 20 eurų kasmet, manydamas, kad tai padės jam pas gydytoją patekti be eilės. NVI prašo ir pacientų, ir jų artimųjų neužkibti ant aferistų jauko: NVI rinkliavų nerenka. O tam, kad pacientai pas specialistus patektų kaip įmanoma greičiau, NVI įdiegė ne vieną naujovę.
Sukčiai siūlo pas gydytoją patekti už pinigus: ar tai įmanoma ir kaip yra iš tiesų?

#image_title

NVI registracija pas gydytojus tampa vis patogesnė

2020 m. NVI buvo įsteigtas ir sėkmingai veikia Kontaktų centras, padalinys, kurio tikslas – optimizuoti skambučių valdymą bei gerinti komunikaciją su pacientais visais informacinių technologijų kanalais. Taip pat siekiama pagerinti išankstinę pacientų registraciją ambulatorinėms paslaugoms.

Panašusturinys

Ligonių kasos: dantų protezavimas – greitai ir paprastai

„Sukurta ir įdiegta sistema naudojant TELIA programinės telefonijos informacines technologijas, kurios pagerino skambučių valdymą. Didžiausias sistemos privalumas – praleistų skambučių registras, kuris suteikia galimybę perskambinti pacientams, kurie negalėjo prisiskambinti į NVI,“ – kalba NVI Kontaktų centro vadovė Inga Jankūnienė.

Kadangi pacientams nebereikia nuolatos skambinti į įstaigą – po neatsakyto skambučio NVI registratorės su pacientais susisiekia pačios, per metus stebimas trečdaliu sumažėjęs įeinančių skambučių kiekis.

„Įdiegus Kontaktų centro išankstinę registraciją atsirado galimybė realiai valdyti pacientų eiles.Tuo naudojasi nemažai pacientų: jeigu pas gydytoją nebėra laisvų vizitų laikų, pacientas registruojamas į laukiančiųjų eilę. Atsiradus vizitų laikams, iš eilės, pagal registracijos laiką, su pacientu susisiekiama telefonu, suderinama patogiausia data ir pacientas registruojamas pageidaujamam vizitui pas gydytoją. Ši paslauga taip pat mažina įeinančių skambučių kiekį, nes pacientams nebereikia keletą kartų skambinti į NVI ieškant laisvų vizitų laikų,“ – apie patobulintą registraciją pas specialistą pasakoja I. Jankūnienė.

Siekiant gerinti išankstinę registraciją, pacientams suteikta ir papildoma galimybė – esant poreikiui jie gali NVI interneto svetainėje registruotis ambulatorinėms paslaugoms užpildydami užklausą „Kreipimasis dėl registracijos“, kartu pateikdami medicininių dokumentų kopijas. Registratorė, išanalizavusi užklausą ir pridėtus dokumentus, išsaiškina žmogaus poreikį, su juo susiskambina ir užregistruoja pacientą jam tinkamiausiu laiku pas norimą specialistą. Per 2022 m. šia paslauga pasinaudojo 220 pacientų.

„Kadangi vis daugėja šiuolaikinių informacinių technologijų, kurios suteikia galimybę bendrauti paprasčiau, NVI suteikia pacientams galimybę bendrauti ir kitais kanalais: pokalbių kanalu nvi.lt svetainėje, siųsti internetines užklausas, rašyti el. paštu info@nvi.lt, bendrauti per socialinius tinklus. Tenka pastebėti, kad šiomis galimybėmis naudojasi ne tik jaunesnio amžiaus, bet ir garbaus amžiaus gyventojai,“ – sako I. Jankūnienė.

Nuo 2022 m. sausio mėnesio NVI Konsultacinės poliklinikos gydytojai jau dirba be ambulatorinių popierinių kortelių. Kontaktų centro medicinos registratorės, kurių pareiga iki šiol buvo surasti saugyklose ambulatorines pacientų korteles ir atnešti jas gydytojui, dabar daugiau darbo laiko gali skirti bendravimui su pacientu.

„Kontaktų centre numatoma diegti naujas paslaugas – atvejo vadybą. Tai paslaugų organizavimas pacientams, kuriems pirmą kartą diagnozuota onkologinė liga. Atvejo vadybininko pareiga bus užtikrinti, kad pacientas nepasimestų, suprastų jam skiriamų tyrimų ar procedūrų prasmę, sekti, kad pacientui būtų laiku atlikti paskirti tyrimai, kad pacientas nepamirštų atvykti laiku. Taip pat atvejo vadybininkas lydės pacientą per jam suplanuotus ir atliekamus gydymo etapus.
Svarbi atvejo vadybos veiklos dalis – palengvinti ir pagreitinti ištyrimo planą iki pradedant gydymą. Turiu galvoje SAM ministro įsakymą, kad pacientui gydymas turi būti pradedamas per 30 dienų. Taip veiks vadinamieji „žalieji koridoriai“ visoje Lietuvoje – NVI atvejo vadybininkas kontaktuos su kolegomis kitose gydymo įstaigose dėl galimybės galimai greičiau ištirti pirminį pacientą, jeigu, sakykime, NVI magnetinio rezonanso tyrimui reikia ilgai laukti.  Taip pat atvejo vadybininkas įvertins paciento distresą ir vadovaudamasis išvadomis galės pasiūlyti psichologo konsultaciją, informuos pacientą, kaip pasirengti diagnostiniams tyrimams, gydymo procedūroms ir kitais klausimais,“ – apie būsimas naujoves NVI kalba Kontaktų centro vadovė.

Kada susimokėjus pas gydytoją be eilės galima patekti legaliai?

Valstybinė ligonių kasa atkreipia dėmesį, kad galimybė susimokėjus patekti pas gydytojus be eilės yra, ypač, turint omenyje, kad eilės pas specialistus yra gana nemažos. Tai numatyta pagal Sveikatos apsaugos ministro nustatytą mokamų paslaugų tvarką. Taigi, kada susimokėjus pas gydytoją patekti galima be eilės?
„Tais atvejais, kai Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų (LNSS) teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos nepriklauso būtinajai medicinos pagalbai, privalomuoju sveikatos draudimu apdrausti gyventojai, taip pat už LNSS įstaigų teikiamas būtinąsias paslaugas draudžiami gyventojai, kurie nėra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu, moka tam tikrais atvejais, pavyzdžiui, jei pacientas nori gauti paslaugą be eilės, o ambulatorines ir dienos chirurgijos asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikianti įstaiga turi galimybes suteikti daugiau paslaugų, nei numatyta sutartyje su teritorine ligonių kasa.
Tokiu atveju, mokamos paslaugos teikiamos gali būti tik tada, kai įstaiga turi iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų kiekvienos darbo dienos teikimo planą-grafiką, kuriame nurodytas iš PSDF biudžeto lėšų apmokamų paslaugų skaičius ir kuris skelbiamas viešai. Be to, įstaiga privalo užtikrinti, kad visi į paslaugų, apmokamų iš PSDF biudžeto lėšų, laukimo eilę užregistruoti ir atvykę pacientai gaus numatytas paslaugas numatytą dieną nustatytu laiku. Atkreipiame dėmesį, kad kai pacientas pageidauja gauti paslaugą ne eilės tvarka, jis privalo būti pasirašytinai supažindintas su jo teise ir galimybe paslaugą gauti nemokamai eilės tvarka, nurodant paslaugos teikimo datą,“ – komentuoja VLK.

Šiame straipsnyje
+++ Arūnas KazlauskasToliau nuo miestoUnseen notes

Savaitės Klausimas

Ar sutiktumėte mokėti didesnius mokesčius krašto gynybai finansuoti?

Komentuoti

Siūlomas turinys

Žygimantas Mauricas. Rinka išgyvena renesansą ar tik laikiną šuolį?

Žygimantas Mauricas. Rinka išgyvena renesansą ar tik laikiną šuolį?

19 gegužės, 2025
Įspūdingos 220 stalo žaidimų kolekcijos savininkas L. Bulotas: darbas „Lidl“ – kaip gerai sukurtas ir įtraukiantis stalo žaidimas

Įspūdingos 220 stalo žaidimų kolekcijos savininkas L. Bulotas: darbas „Lidl“ – kaip gerai sukurtas ir įtraukiantis stalo žaidimas

15 gegužės, 2025
„Sodra“ moka išmokas, kai tėvai nevykdo pareigos išlaikyti vaiką: per metus skiriama 20 milijonų eurų

„Sodra“ moka išmokas, kai tėvai nevykdo pareigos išlaikyti vaiką: per metus skiriama 20 milijonų eurų

15 gegužės, 2025
„Sodra“ pradėjo pensijų atnaujinimą dirbantiems pensininkams: ką reikia žinoti?

„Sodra“ pradėjo pensijų atnaujinimą dirbantiems pensininkams: ką reikia žinoti?

7 gegužės, 2025
„Lidl Lietuva“ pirmąjį ketvirtį siūlė didžiausius vidutinius atlyginimus sektoriuje

„Lidl Lietuva“ pirmąjį ketvirtį siūlė didžiausius vidutinius atlyginimus sektoriuje

2 gegužės, 2025
30 tūkstančių žmonių dar nesikreipė dėl ligos išmokos

30 tūkstančių žmonių dar nesikreipė dėl ligos išmokos

29 balandžio, 2025
Daugiau
Kitos naujienos
Parama beglobiams gyvūnams

Parama beglobiams gyvūnams

Kandidatų sveikinimų vertinimas politinės reklamos aspektu

Kandidatų sveikinimų vertinimas politinės reklamos aspektu

© 2012 – 2022 manoRaseiniai.lt

  • Verslas
  • Žmonės
  • Jaunimas
  • Sveikata
  • Maistas
  • Nuomonės
  • Politika
  • Turizmas
  • Kultūra
  • Sportas
  • Pramogos
  • Kriminalai
  • Įvairūs
  • Verslas
  • Žmonės
  • Jaunimas
  • Sveikata
  • Maistas
  • Nuomonės
  • Politika
  • Turizmas
  • Kultūra
  • Sportas
  • Pramogos
  • Kriminalai
  • Įvairūs
  • RINA.lt
  • RINA.lt

Regioninės informacinės naujienų agentūros partneris.

efav

eLengvai tinklas.

eLengvai MEDIA GROUP

No Result
View All Result
  • Naujienos
  • Kontaktai

© 2012 - 2022 eLengvai - MEDIA GROUP // UAB MANO RASEINIAI.